fredag 5 juni 2009

Dagens U-landsproblem...

...det är för varmt vid poolen och man får ojämn solbränna (med betoning på BRÄNNA).

Idag har jag signat medlemskap hos Nordiska klubben som alltså är ett sällskap som erbjuder Friskis & Svettis, gympass med Mr Bangladesh, restaurang & bar, pool & pool table, minibibliotek mm.

Kvällen har tillbringats just på "klubben" och ett releaseparty för en nysläppt skiva samt med anledning av diverse farewell-partyn med snittar och mingel bland diplomater, biståndsarbetare och företagsfolk från H & M, Lindex och Kappahl.

Och för er som tror att jag glider runt här kan jag bara informera att den bangladeshiska arbetsveckan är Söndag till Torsdag. Dessutom lovar jag att bloggen kommer att innehålla lite mer politiska och samhälliga funderingar när jag är redo för detta!

3 kommentarer:

Ass sa...

För min del kan du skippa politiken och det (i mina ögon) tråkiga ;)

Hanna sa...

Haha, ok -ska försöka att blanda och ge;) Hollywoodparty på fredag, bilder kommer senare, garanterat inget politiskt;)

Ass sa...

Ser fram emot det :D