söndag 12 april 2009

April april...

Sola i Karlsta' har under veckan lyst extra starkt över Löfbergs Lila Arena. Men att fira ett SM-guld i Göteborg kan inte räknas till en av mina mest exalterande stunder. Trots glädjeruset inombords tvingades jag lomma hem i Göteborgsnatten utan att en enda biltuta ljöd och utan något spontant FBK-skanderande på spårvagnen. Det var det liksom. Jag är bara glad att jag funnit Färjestadsympatisörer i Gamlesta'n och på Hisingen -good people!
_________________________________________________________

Att komma hem. Nu är jag åter tillbaka i Linköping. I min lägenhet. I mitt hem. Det är mer än ett materialistisk igenkännande -det är en känsla av trygghet. Så, har jag ett hem, flera -eller inget? Jag föredrar att tro att jag har flera. Att där jag befinner mig är mitt hem. Vilket var fallet under lång tid. Nu när jag återvänder till Linköping inser jag att det inte är så enkelt. Det här är min borg, där jag kan stänga in mig utelämnad åt min inre frihet.
_________________________________________________________

Påskdagen bjöd på värme i dubbel bemärkelse i Staronborg och fantastiska Cina & Patricia bjöd på saft och bullar. Positiv energi!_________________________________________________________

Den 1 april röstade Riksdagen med stor majoritet som väntat igenom lagen för könsneutralt äktenskap. Äntligen! Lagen träder i kraft den 1 maj och den 2 maj ska jag på homobröllop! Wiii!


Inga kommentarer: