måndag 20 april 2009

MR = Magnetröntgen

Idag har jag gjort mitt första besök hos Magnetröntgen. Ett kärt återseende var dock den mjuka och lena vita nattskjortan som smiter åt brösten på ett mindre smickrande sätt och vars knappar sitter alldeles för långt isär. Man ligger då alltså på en smal brits men får en skön kudde och en filt, för det blåser lite kallt där inne i tuben. Dessvärre knyter de fast benen och det låter värre än på en byggarbetsplats. Då jag nätt och jämnt fick plats på britsen var jag tvungen att fråga de hjälpsamma sköterskorna hur de gjorde om det kom patienter som är.. lite större än mig eller kanske till och med överviktiga. Svaret blev: "vi försöker få in dom -och går det inte, så blir det ingen röntgen". Blev lite förvånad över det svaret..! Vad resultatet blir återstår att se -tydligen fanns risken för störningar av metallbitarna jag har i naveln.

Och som vanligt är det inte flickan på bilden som har skrivit brevet.




__________________________________________________


Och här sitter vi och dricker vin och äter jordgubbar & choklad -vaddå, det är ju ändå måndag!


5 kommentarer:

ia sa...

fint o kunna läsa om dig så vi slipper prata! ;) närå, men tycker de e himla trevligt att du joinat bloggvärlden. O vin på en måndag har väl sällan varit fel?! :P

Hanna sa...

Ja jag försöker skapa virtuellt jag så att ni faktiskt inte behöver träffa mig eller heller aldrig sakna mig när jag är på andra sidan jorden -för det gör ingen skillnad;)

Nika sa...

Magnetröntgen låter seriöst! Hoppas det är bra med dig! Kramar

Hanna sa...

En okänd knöl i ländryggen bara. Kram

Lotta Dahm sa...

Hej hej!

Tack för senast kompis, mysigt att få sitta i solen med dig. Men snart ses vi ju igen! Kul att jag hittatde din blogg. Stor kram