söndag 26 april 2009

Lånade skor

Det hade hunnit bli fredagskväll när jag mottog ett sms från min tränare om att krisen var ett faktum! Han behövde mig för ett cup-inhopp nästa morgon! Visst sa jag, kanske i ett svagt ögonblick efter några after work-öl och kanske för att utmaningen jag gav honom kanske inte skulle antas -för mitt deltagande behövde jag en sport-bh, ett par dojjor i stlk 37,5 och en kort leftklubba utan hook. Precis vad en tränare vill höra kl21 en fredagskväll med samling kl09 påföljande morgon. Mindre än en timme senare fick jag beskedet: mission accomplished! Då kunde jag inte annat än att infinna mig för match nästa morgon:

-Sport-bh:n tillhörde någon med betydligt mindre bröst än mig
-Skorna var snarare stlk 39
-Klubban visserligen ohookad och åt rätt håll, men 15 cm för lång och tung som bly

Och med det vill jag säga att jag borde ha något att skylla på om det gick dåligt. Men sanningen är att det var min egen fysik som satte stopp för stordåd i Kärrahallen. Efter 7 minuters spel var jag redo att kasta in handduken! Jag hade andnöd, det isade i huvudet och det så när svartnade framför ögonen. Varför vill någon vara otränad?? Men å andra sidan vill jag aldrig mer träna nu!

2 kommentarer:

Nika sa...

jag är väldigt impad över att tränaren fixade alla grejerna. Speciellt bh...

Hanna sa...

Haha, ja eller hur!